Egyéb hőlégmotorok, hőerőgépek

bladeattila
Administrator
This post was updated on .
Minden ami hőerőgép, gőz-, vagy hőlégmotor, de nem Stirling ciklussal működik.

Re: Egyéb hőlégmotorok, hőerőgépek

tibsim
Administrator
Ez hőerőgép nem hőlégmotor, de talán elfér, mert nagyon érdekes. Egy ilyenből, olvasva az adatait, nagyon jó hőerőgépet lehetne csinálni: http://www.mernokbazis.hu/cikkek/mesterseges-izmok-nylonszalbol
Vajon nem tudunk itthon ilyet csinálni, hiszen egyszerű anyagokból van?

Re: Egyéb hőlégmotorok, hőerőgépek

tibsim
Administrator

Kipróbáltam ezt a horgászdamilból készült mesterséges izmot. 10-es damilt használtam hozzá. Röviden, hisz úgy sem érdekel senkit. Alapvetően nem úgy akar csavarodni, ahogy kellene, ezért fúrógéppel kell megcsavarni és kezdetben erősen, majd egyre gyengédebben széthúzni közben. Ez a készítésének a technikája, trükkje.. Ugyanakkor elég nehezen viseli a magasabb hőmérsékletet, hamar elszakad, és egyáltalán nem estem hasra attól, amit tud. A sima tejgumit sokkal jobbnak tartom, csak az kinyúlik idővel... Elég jól sikerült szemre a próbadarabom, de biztos a tudorok sokkal jobbat csinálnak. Ettől függetlenül, én az enyémet nem tartom alkalmasnak arra, hogy jó, vagy egyáltalán hőerőgépet csináljunk belőle...

Re: Egyéb hőlégmotorok, hőerőgépek

bladeattila
Administrator
Itt van egy jó animáció, hogyan is kell készíteni:

Itt pedig az elkészült nagy erejű többszálas verzió:

Re: Egyéb hőlégmotorok, hőerőgépek

JimmyTrollBarger
Has anyone tried making a travelling wave engine from an abandoned oil well or other deep bore hole? The pressure could be quite high at the surface, as well as the temperature differential.

Translation-- "Van-e valaki megpróbálta az utazási hullám motorját egy elhagyott olajfúrásból vagy más mély furatból? A nyomás nagyon magas lehet a felületen, valamint a hőmérséklet különbség."